26 Şubat 2016 Cuma

Evlenilmesi Güç Bir Salon: Şanzelize Düğün Salonu


    Ne diyorduk? Evet, bu düğün salonunda evlenmek gerçekten çok ama çok zor. Bir de bakmışsınız, gelin adayını salon çalışanlarından biri alıp kaçırıvermiş. Hah, işte mal gibi kalırsınız böyle bir buçuk metrelik boynuzlarla. O yüzden
Şanzelize Düğün Salonu'nda evlenmeyin arkadaşlar. Ha, ama kitabını şiddetle tavsiye ediyorum. Şanzelize Düğün Salonu kitabını okudunuz diye, kız arkadaşınız sizi terk etmez. 

    Efendim, kitabın yazarı Tarık Tufan. Benim Türk yazarlar arasında en beğendiğim değil ama en kaliteli yazarlardan biri. İstisnasız bütün kitaplarında okuyucuyu uzak diyarlara sürüklemeyi beceriyor. Bunu çok hayati damarlara basarak yaptığını söyleyenler de var ama edebi yönünün kuvvetine kimse laf edemez. Eden çıksın dışarı. Hemen! 

    Şimdi diyeceksin ki sayın okuyucu, ''tamam da, bu düğün salonunda neden evlenmeyeyim?'' Bak kardeşim beni dinle, akıllı ol. 
    Kitap, kendinden ve hayatından, dolayısıyla etrafındaki her şeyden vazgeçmiş birini anlatıyor. Ama bir tek şey hariç: aşık olduğu kadın. Ulan bu kadınlar da az köfte değil ha. Maşallah, adam hayatından filan vazgeçiyor ama sevdiği kadından geçemiyor. Neyse, bu kitabımızın ana kahramanının çok yakın arkadaşı da düğün salonunda çalışıyor ve bir düğün gecesi evlenecek olan hanım kızımızı poşetleyip eve getiriyor. Kimin evine dersiniz? Hah, evet ana kahramanımızın. Veee mutlu son, uzaklara kaçıp sonsuza kadar messuud oluyorlar. Yok lan öyle bir dünya. Kitaplarda bile mutlu son diye bir şey yok. Bakın hatta bir klişe yapayım: ''Abi mutlu son diye bir şey yoktur ya, mutlu olsaydı son diye bir şey olmazdı.'' Böylelerinin ağzına lahmacun küreğiyle vurun arkadaşlar. 

    Bu kitap, sizi gerçekten çok uzak diyarlara sürükleyecek, merakınızı yenmek için bir çırpıda bitirmeye çalışacak, bitirince de üzüleceksiniz. O yüzden, sindire sindire okuyun e mi? Tabi kitabın hikayesini üstünkörü anlattım ben size, bir sürü konu var içinde, almasını bilene. Her kitap gibi. 

    Art Blog Kitap Kuşağı'nda bugün de sizlere bir kitabı daha tanıttık. Şiddetle tavsiyemizdir, alın okuyun. Bana da teşekkür falan edin. Selametle!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder