28 Aralık 2016 Çarşamba

Hakan Günday- Daha

Hakan Günday. Türk Edebiyatının son on-on beş yılına damga vurmuş bir adam.

    İlk romanı Kinyas ve Kayra'dan sonra, yazdığı bütün kitaplar bambaşka bir boyuta geçti. İlk kitabı kötü demiyorum, sonrakiler daha iyi diyorum. Piç, Zargana, Az, Azil, Malafa...
   
    Daha romanı ise, bana sorarsanız yazdığı en iyi roman. İçinde inceden verdiği mesajlarla, üzerine çok düşündüğünü belli eden el yazımı birkaç sayfayla; her şeyiyle övgüyü hak ediyor kesinlikle. Ele aldığı konu, insan kaçakçısı bir baba ve henüz dokuz yaşında olan oğlunun hayatı. İlginizi çekti, değil mi? Sadece bununla sınırlı değil.
    Hakan Günday'ı okuyanlar, az çok dili hakkında bir fikre sahiptirler. Akıcı, üzerinde düşünülebilecek ve bir sürü anlam çıkartılabilecek cümleler kuruyor muhterem zat. Alt metni de oldukça kuvvetli.
    Ha bu arada, bu kitap sinemaya da uyarlandı arkadaşlar, filmini izlemeden önce kitabını okuyun derim.

    Aslında kitap önermeyi hiç sevmiyorum çünkü kıymetini bilmeyenlerin eline geçeceklerinden korkuyorum. Kitap benim için çok önemlidir, varsın bunun adı bencillik olsun. Ki sanırım öyle.

    Her neyse. Demem o ki, bu kitabı da diğer kitaplarını da okuyun bu adamın. Ölmeden önce iyi şeyler yapmış olursunuz. Bunca ölümlerin olduğu ülkemizde kitap önermem ne kadar doğru, siz düşünün.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder