2 Mart 2016 Çarşamba

Bir İlginç Film: Freaks [Hilkat Garibeleri]


      1932 yılında çekilen film, yayınladığı dönem itibariyle epey yankı uyandırmayı başarmıştır. Yönetmeni Tod Browning, bu filmi çektikten sonra baya hırpalanmış, üzüldüm lan adama. Duyduğuma göre başka film de çekmemiş. Bana sorarsanız inanılmaz güzel bir film, hele ki o tarih için. Neden mi?


    Bir kere filmde kullanılan ''Hilkat Garibeleri'', gerçek kişiler. Üzerlerinde asla oynama yoktur. İşte filmin olumsuz anlamda yankı uyandırma sebeplerinden birisi de bu. İnsanlar sanırım bu insanları aralarında görmek istemediler ya da aralarında olduğu gerçeğini kabullenmek istemediler ki, tepkiler bu yönde oldu.

    Filmin içeriğine gelirsek, gerçekten çok kaliteli bir film, bu benim şahsi fikrim. Ama sinemayla ilgileniyorsanız da, bu filmi mutlaka izleyin. O dönemde böyle bir fikir ve böyle çekimler yapmak hem cesaret hem de kafa işidir. O sebepten, en az benim kadar bu işe saygı duyacağınızdan eminim ben. Adam olun!

    Velhasıl makale, bu gecelik benden bu kadar millet. Selametle! 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder